Skip to content
Acquan funtsaukset

Millaiset ovat hyvät verkkosivut?

Hyvät verkkosivut ovat sinun näköisesi, visuaalisesti miellyttävät, responsiiviset, hakukoneoptimoidut, selkeät ja toimintaan ohjaavat. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se, että sinä, sivuston omistaja, pääset tavoitteisiisi sivuston tuella, saat lisää markkinointikontakteja, maksavia asiakkaita, tuotemyyntiä tai tuottamallesi tiedolle tai ajamallesi asialle näkyvyyttä. Sivusto ei ole olemassa vain itsensä takia vaan se on työväline. Näiden tavoitteiden saavuttamiseen on olemassa useita eri keinoja.

Hakukoneoptimointi

Valtaosa sivustojen kävijöistä tulee nykyään hakukoneiden kautta, joten laadukas hakukoneoptimointi on ehdottomia edellytyksiä. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että aktiivisesti sivusi hakeneet kävijät ovat asiakkaina laadukkaampia kuin ne, jotka tulevat sivuille mainonnan kautta. Laadukkuudella tarkoitetaan tässä sitä, että näin sivustollesi tulleet ovat saapuneet useammin todellinen tarve mielessään ja jos he löytävät itseään miellyttävän vaihtoehdon, he usein siihen tarttuvat.

Sinun näköisesi, selkeä ja visuaalisesti toimiva

Sivuston tulee olla myös toiminnallisesti ja visuaalisesti vakuuttava. Kävijän tulisi kokea, että hänen tarpeensa on ymmärretty ja kysymyksiin löytyy vastaus jollei suoraan niin parilla klikkauksella. Näyttävyydellä puolestaan tuetaan sivuston uskottavuutta ja toisaalta käyttäjää ohjataan graaafisin keinoin. Sivuilla viihtyy ja ne vastaavat käyttäjän kysymyksiin.

Selkeä rakenne ja intuitiivinen käyttö

Sivuja on hyvä mitata myös niiden tuottavuudella eli sillä, miten onnistuneesti se ohjaa kävijöitä tekemään haluamasi toiminnon. Digitalkissa puhutaan konversiosta. Hyvä konversioprosentti on yleensä 1-3% välillä. Sivuille voi asettaa useitakin tavoitteita, on se sitten sähköpostilistalle liittyminen, tarjouspyynnön lähettäminen tai vaikkapa jonkin tiedoston lataaminen. Tuottavuus voi merkitä myös vaikkapa tiedottamisen siirtymistä sähköpostitiedottamisesta verkkosivuille tai paperimateriaalien korvaamista sähköisillä. Joskus tavoitteeksi riittää yhteystietojen jakaminen verkossa. Sinä itse päätät mikä tavoitteesi on.

Pohdimme yhdessä näitäkin asioita sivujen suunnitteluvaiheessa.

Sivustolla on affiliate-linkkejä, jotka on merkitty asteriskilla*. Suosittelen sivustollani ainoastaan palveluja, joita olen käyttänyt pidempään tai jotka ovat minulla jatkuvassa käytössä ja jotka olen todennut pitkällä aikavälillä hyviksi.

Kategoriat:
Tagit:
wd
Acquan funtsaukset

Millaiset ovat hyvät verkkosivut?

Hyvät verkkosivut ovat sinun näköisesi, visuaalisesti miellyttävät, responsiiviset, hakukoneoptimoidut, selkeät ja toimintaan ohjaavat. Kaikkein tärkeintä on kuitenkin se, että sinä,…

Osaanko minä kirjoittaa verkkoon? Ja uskallanko?

Mielestäni yrittäjän ja viestijän oma ääni on todella tärkeä. Jos yrityksen viestinnässä ei ole oikein mitään omaa sävyä ja tunnelmaa,…

Mikä ihmeen yritysnimi on Acqua?

Mikä ihmeen nimi Acqua oikein on yritykselle? Hirveän vaikea muistaa oikein, pompöösi ja erikoisuutta tavoitteleva. Ja cq-kamalaksikko vielä keskellä? Nimen…

Sivun tai artikkelin Facebook-jaon yhteydessä näkyvien tietojen muokkaaminen Yoast SEO:lla

Kun teet Facebook- tai muuta some-markkinointia, jaat tyypillisesti sivustoltasi linkkejä sivuihin tai artikkeleihin eteenpäin. Jollet erikseen aseta jaon yhteydessä näkyvää…

Räätälöidyt verkkosivustot alkaen vain 950 €

Hintaan vaikuttaa sivuston laajuus, räätälöinnin vaativuus ja halutut toiminnallisuudet. Hintoihin lisätään alv 24%.

Scroll To Top